Inside & Out Book Tag

Oh yeah! Μετά το πρώτο tag που μου έγινε σχετικά με τους συγγραφείς που θα ήθελα να γνωρίσω, τώρα έχω άλλα δύο στο πρόγραμμα. Το πρώτο από αυτά αποτελεί και πάλι πρόσκληση από την Ελένη του The Life is Art την οποία και ευχαριστώ πολύ που με σκέφτηκε.

Πάμε λοιπόν στις ερωτήσεις:

 Παρουσιάσεις στο οπισθόφυλλο των βιβλίων: να δίνουν πολλές πληροφορίες ή όχι;

Πάντα κοιτώ την περίληψη στο οπισθόφυλλο των βιβλίων, η οποία συμβάλει σημαντικά στην απόφαση μου να το αγοράσω. Το θεμιτό είναι να έχει όσες χρειάζεται για να τραβήξει την προσοχή και το ενδιαφέρον χωρίς να διαφαίνεται η πορεία και το τέλος της ιστορίας.

– Νέο βιβλίο: σε τι μορφή το προτιμάς; Audio-book, e-book, με μαλακό εξώφυλλο ή με σκληρό;

Σίγουρα και χωρίς πολλή σκέψη αποκλείω τα e-books. Είμαι της παλιάς σχολής και προτιμώ πραγματικά βιβλία που στην συνέχεια θα βάλω καμαρωτά καμαρωτά στη βιβλιοθήκη μου. Δεν μπορώ τα e-books κυρίως επειδή κουράζομαι να διαβάζω επί ώρα μπροστά στην οθόνη.

Σε ό,τι αφορά τα εξώφυλλα..μμ..δύσκολο. Τα μαλακά εξώφυλλα είναι τόσο πιο εύχρηστα ειδικά όταν διαβάζεις όπως εγώ..δηλαδή ποτέ σαν άνθρωπος σε φυσιολογική καθιστή στάση κι επίσης συνήθως είναι πιο οικονομικά από τα βιβλία με σκληρό δέσιμο-cover. Από την άλλη το δέσιμο αυτών με σκληρό εξώφυλλο είναι -θα το θέσω κάπως μπακάλικα- πιο κυριλέ. Οι νομοθεσίες που έχω αγοράσει για τη σχολή μου πχ, ή τα βιβλία του Abarat κερδίζουν μια περίοπτη θέση στο μάτι. Αν όμως πρέπει να καταλήξω σε ένα συμπέρασμα θα πω μαλακό εξώφυλλο.

Όσο για τα audiobooks, δεν έχω ακούσει κάποιο μέχρι τέλους αλλά ειδικά για άτομα που δυσκολεύονται ή δεν προτιμούν την παραδοσιακή ανάγνωση είναι απαραίτητα και θεωρώ ότι θα έπρεπε να υπάρχουν για όλους τους τίτλους που κυκλοφορούν.

tumblr_mdot9lERCm1ra61f2o1_500

– Κάνεις πρόχειρες σημειώσεις όταν διαβάζεις; Σου αρέσει να γράφεις σχόλια κτλ πάνω στα βιβλία σου ή τα διατηρείς πεντακάθαρα; (Με αιτιολόγηση)

Είμαι ξεκάθαρα από αυτούς τους σπαστικούς που δεν θέλουν κανένα σχόλιο επάνω στα λογοτεχνικά τους βιβλία. Σε ορισμένα μόνο βιβλία όπως του Τσόμσκι έχω υπογραμμίσει και αυτό με μολύβι. Αν συνήθως μου αρέσει κάποιο quote, τσακίζω ελάχιστα τη σελίδα στη γωνία.

Όσα είπα παραπάνω δεν ισχύουν σε καμία περίπτωση στα βιβλία της σχολής. Εκεί όταν αποφασίσω να διαβάσω γίνεται πόλεμος σημειώσεων και υπογραμμίσεων. Όπου λευκή σελίδα = αδιάβαστη.

– Με το καλύτερο ηχόχρωμά σου, διάβασε μας την αγαπημένη σου πρώτη πρόταση από ένα βιβλίο!

Δεν είναι η πρώτη πρόταση αλλά νομίζω ότι το διατύπωσε υπέροχα:

«Άκουσα μια φορά έναν απ’τους τακτικούς πελάτες στο βιβλιοπωλείο του πατέρα μου να λέει πως λίγα πράγματα σημαδεύουν έναν αναγνώστη όσο το πρώτο βιβλίο που βρίσκει στ’αλήθεια το δρόμο ως την καρδιά του. Εκείνες οι πρώτες εικόνες, ο απόηχος από εκείνα τα λόγια που πιστεύουμε πως έχουμε αφήσει πίσω μας μας συνοδεύουν για όλη μας τη ζωή και σμιλεύουν στη μνήμη μας ένα παλάτι στο οποίο, αργά ή γρήγορα – άσχετα με το πόσα βιβλία θα έχουμε διαβάσει στο μεταξύ, πόσους κόσμους θα έχουμε ανακαλύψει, πόσα θα έχουμε μάθει ή ξεχάσει- σίγουρα θα επιστρέψουμε.»

Από τη «Σκιά Του Ανέμου» του Zafon.

– Παίζει ρόλο για σένα αν ο συγγραφέας του βιβλίου είναι άνδρας ή γυναίκα; Τι συμβαίνει αν δεν είσαι βέβαιος/-η για το φύλο του;

Δεν παίζει ρόλο, όχι. Ελπίζω βέβαια να έχει το ταλέντο να προσεγγίσει με τη γραφή του το ίδιο καλά την ψυχοσύνθεση ανδρών και γυναικών ανεξάρτητα από το φύλο τους.

Δεν μου έχει τύχει ως στιγμής να μην έχω προσδιορίσει το φύλο του συγγραφέα ή να μου είναι άγνωστο.

– Προτρέχεις ποτέ στην ανάγνωση; Ή έχεις διαβάσει το τέλος ενός βιβλίου πριν την ώρα του;

Όχι,ποτέ. Αντιθέτως αν τύχει να χάσω τη σελίδα μου ή να πάω στο τέλος για να δω τα προτεινόμενα των εκδόσεων, ή να δω πόσες σελίδες είναι το βιβλίο αποφεύγω να κοιτάξω τις τελευταίες λέξεις-παραγράφους.

– Βιβλιοθήκη σε τάξη ή σαν βομβαρδισμένη;

Μμ, κάτι το ενδιάμεσο επικρατεί τελικά. Ενώ είμαι control freak σε ό,τι αφορά την ταξινόμηση, τα περισσότερα βιβλία μου βρίσκονται στην βιβλιοθήκη του σαλονιού. Το ιδανικό θα ήταν να τα χωρίσω κάπως όλα ώστε να μπορώ να βρω το καθένα εύκολα, κάτι τέτοιο όμως δεν γίνεται αφού αν και μεγάλη, έχει παραγεμίσει. Αποτέλεσμα: διπλές σειρές βιβλίων, και όπου χωράνε μπουκώνω κι άλλα κι άλλα κι άλλα.. Δεδομένων των συνθηκών, η τάξη είναι στο μέγιστο εφικτό της σημείο.

tumblr_inline_mv1r0sXhy81r702nz

– Ορκίσου ότι θα πεις την αλήθεια και μόνο την αλήθεια: έχεις αγοράσει βιβλίο αποκλειστικά και μόνο για το εξώφυλλό του; 

Αποκλειστικά, αποκλειστικά από το εξώφυλλο του όχι. Έχω βάλει στο μάτι όμως και με έχουν επηρεάσει θετικά εξώφυλλα που είδα για να πάρω βιβλία. Ακόμη θυμάμαι για παράδειγμα το zoom στη «Λέσχη των Αθεράπευτα Αισιόδοξων» με τη φωτογραφία του Henri Cartier Bresson για εξώφυλλο.

– Διαβάζεις σε δημόσιους χώρους ή προτιμάς στο σπίτι;

Αν και συχνά κουβαλάω το βιβλίο που διαβάζω μαζί μου, συγκεντρώνομαι καλύτερα σπίτι.

Ι tag:

Over The Place

Eternal Sunshine of a Spotless Library

The Bookish Universe

Garden of Stories

O allodapos

7 Comments

    1. Το δεύτερο δεν ξέρω αν είμαι «αρκετά διαβασμένη» για να το συμπληρώσω επαρκώς. Μου άρεσε τρομερά το ότι χώρισες σε θεματικές τα βιβλία που επέλεξες για το be a good human, by the way! Νιώθω ότι πρέπει να διαβάσω πολύ ακόμη για να καταλήξω…

      1. Σ’ευχαριστώ! Δεν χρειάζεται να ακολουθήσεις τις κατηγορίες πάντως, είναι πολύ free στο intrerpretation το συγκεκριμένο tag, γράφεις ότι θες 😉

Σχολιάστε

