O Salvador Dali για το Playboy: The Erotic World Of Salvador Dali

Ακόμη αναρωτιούνται οι θερμοί οπαδοί του διάσημου Salvador Dali, τους πραγματικούς λόγους πίσω από την συνεργασία του με τον Pompeo Posar, τον φωτογράφο του περιοδικού Playboy, στις αρχές των 70’s.

Η απάντηση του ίδιου του Salvador Dali σ’αυτήν την απορία, δείχνει τις προτεραιότητες του εκείνο το διάστημα όσο το κοινό έψαχνε ένα βαθύτερο νόημα: «The meaning of my work is the motivation that is of the purest – money.  What I did for Playboy is very good and your payment is equal to the task.» Τόσο απλό.

salvador_dali_for_playboy_magazine

Αποτέλεσμα?  Μια φωτογράφηση με την γνωστή αισθητική  του Dali πλάι σε πανέμορφες γυμνές γυναίκες με ξανθά μαλλιά, ολόλευκα δόντια και μαυρισμένο δέρμα: το ιδανικό πρότυπο ομορφιάς που πουλάει το Playboy, ενός περιοδικού must have του τότε άνδρα των ’50s και ’60s. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως επρόκειτο για  μια περιοδική έκδοση που τραβούσε και την προσοχή σεβαστών συγγραφέων και καλλιτεχνών, ενώ φιλοξενούσε την αφρόκρεμα όμορφων μοντέλων με «αποδεκτές» αναλογίες.

Ο Salvador Dali έφτιαξε το σκηνικό της φωτογράφισης βασισμένος σε προηγούμενα σκίτσα του, για λογαριασμό του φωτογράφου του Playboy, Pompeo Posar με τίτλο «The Erotic World Od Salvador Dali».

Πάμε όμως από την αρχή. Καθώς η σεξουαλικότητα περιοριζόταν από το συντηρητισμό του 1920 και μετά, στόχος του Dali έγινε η έκθεση της σεξουαλικής επιθυμίας, μία ίσως ομοιότητα που θα είχε αργότερα με τον Hugh Hefner. O Ισπανός καλλιτέχνης τότε,επισκέφτηκε το Παρίσι με μόνο σκοπό να αποφύγει την πορεία των Γερμανικών στρατευμάτων του Hitler και να ζήσει στην Αμερική, την χώρα που υποσχόταν οικονομική ευπορία.

wG3q6cfGyq178snfmlq0u5G4o1_1280-7929881 (1)

Το γυμνό και η σεξουαλική έκφραση ενδιέφεραν τον Dali, o οποίος χρησιμοποιούσε το συμβολισμό στην τέχνη του.Τα έργα του μπέρδευαν, σόκαραν το κοινό του, κάτι που ο ίδιος λάτρευε, χωρίς να ενδιαφέρεται για τις απόψεις που τον χαρακτήριζαν ενίοτε «καλλιτέχνη της πορνογραφίας».

Όσο η φήμη του μεγάλωνε, ξεκίνησε να ασχολείται με ποιο εμπορικά έργα που του απέφεραν και τα ανάλογα κέρδη. Είχε διακοσμήσει βιτρίνες καταστημάτων, πορτραίτα για τις κυρίες της υψηλής κοινωνίας που παρά ταύτα είχαν τα κρυμμένα τους σύμβολα, κοστούμια για μπαλέτο (Labyrinth 1941), εικονογράφηση για βιβλία (‘Macbeth’και ‘Don Quixote’1946) σκηνικά για ταινίες  (‘Spellbound’ 1945) διαφημίσεις προιόντων (De Beer’s, Gunther’s furs, Ford cars, Wrigley’s gum).

Έτσι και για την συνεργασία με το Playboy η εξήγηση του ήταν απλή. Ο λόγος ήταν κατά βάση οικονομικός αν και  είναι απτή η αισθητική του στη φωτογράφιση που πήρε τον συμβολικό χαρακτήρα του συνόλου του έργου του. Έγινε μια σχεδόν μυθική φαντασίωση με τις γυμνές γυναίκες στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

wG3q6cfGyq181hn8DL6BtF4vo1_1280-794934

wG3q6cfGyq17gp68bsfJplUro1_1280-791155-1

dali6

Salvador Dalí & Françoise HardySalvador Dalí & Françoise Hardydali7Salvador Dalí & Françoise Hardy

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s