Despacio:James Murphy+Soulwax.The 50.000 watt soundsystem

despacio1«Στα περισσότερα sets,ο κόσμος κοιτάει τους djs για να δει τι κάνουν.Γίνεται θέμα παρουσίασης»εξηγεί ο David απ’ο 2 Many Djs/Soulwax.»Με τους Despacio ο πρωταγωνιστής είναι ο ήχος. Στο Manchester ο κόσμος ήθελε να βγάλει φωτογραφία με τα ηχεία-όχι με εμάς.»

Και όταν λέμε ηχείο εννοούμε ηχεία 3,5 μέτρων που βγάζουν 50.οοο watt ήχο για το Despacio disco soundsystem,μαζί με 48 ενιχυτές των 22.000 λιρών ο καθένας και όχι δεν πρόκειται για Metal μπάντα,όπως σχολιάζει η Guardian. Ο James Murhy,o frontman των LCD Soundsystem,τα αδέρφια Deweale,Steph και David από τους 2 Many Djs και τους Soulwax και ο John Klett(audio engineer) ένωσαν τις δυνάμεις τους  και πήγαν το soundsystem σε άλλο επίπεδο. Τον Δεκεμβρη του 2013 έκαναν την δεύτερη τους εμφάνιση στο London’s Hammersmith Town Hall.

«If we ran the system at its full capacity, people would die. People’s ears would literally be bleeding»

            David Dewaele, 2ManyDJs

despacioΤο όνομα Despacio στα ισπανικά σημαίνει αργά,ήταν αρχικά για ένα sounsystem στην Ibiza όπου θα έπαιζαν αυτά που κανονικά δεν έχουν την ευκαιρία να παίξουν και όλα θα ήταν σε βινύλιο.»Θέλαμε να παίζουμε τους 45άρηδες  δίσκους στο 33.Αυτό ήταν trend στο Βέλγιο των 80’ς και έδινε άλλη ποιότητα στη μουσική,την κάνει πιο sexy.»λέει ο David.

Στο μεταξύ,ο Klett,που έιχε βοηθήσει τον Murphy να στήσει το studio του για τη DFA Records και φίλος του από τα 90’ς,σκέφτηκε ότι ήθελε να φτιάξει δικά του μέγαλα ηχεία,παρραγέλνοντας 2nd hand Klipsch για να τα τροποποιήσει)και χρησιμοποιώντας Mcintosh που ήταν γνωστό ότι παρείχε ήχο στο Woodstock και το Wall Of Sound,το σύστημα των Grateful Dead.»Tα Mcintosh παλιά υπήρχαν σε κάθε studio ηχογράφησης,και ακόμη φτιάχνουν τους ενισχυτές με τον ίδιο τρόπο.»είπε ο Klett στο Wired.

Ήταν σημαντικό να σχεδιαστεί βάσει παλιάς τεχνικής.»Δώσαμε σημασία στην αναλογική τεχνολογία.Χρησιμοποιούμε βασικα σχεδόν αρχαίες τεχνικές που θα ήταν πολύ παράξενο για ένα 17χρονο που συνθέτει techno στο pc του.»λέει ο David.»Μπορεί να δουλεύουμε 2 βδομάδες σε ένα kick-drum.Είμαι σίγουρος πως δεν υπάρχει τίποτα νεότερο του 1984 στο studio μας ή στου James.»Το 80% της δουλειάς μας είναι στις λεπτομέρειες και ξέρουμε ότι μπορεί να μην κάνει διαφορά σε κανέναν.»

«Έχουμε το είδος του ηχοσυστήματος που θα είχαμε στα 50’ς,60’ς.Η Mcintosh είδε ευτυχώς την ευκαιρία σε μας να εξελιχθεί και μας δάνεισε 4.5 τόνους ενιχυτές.Θέλαμε να φτιάξουμε το καλύτερο ηχοσύστημα που υπάρχει.Το Wall of Sound κυμαινόταν στα 30.000 watts,εμείς μιλάμε για 50.000..Και αφήνουμε έξω από την εξίσωση 2(21-inch)subwoofers.» προσθέτει ο Klett.

«DJs are at the back of the room listening with the audience instead of being at the front throwing sound at them,» Klett explains. «That’s kind of the overall philosophy with this system: let’s get back to the point, which is to have a good time and listen to all kinds of good music in a way that you can’t hear it at home.»

Χαρά Κ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s